Designa kan mer enn kjøkken

Designa kan mer enn kjøkken

De er fremdeles spesialister på kjøkken, men det blir feil å kalle Designa på Raglamyr i Haugesund kun for en kjøkkenbutikk. For etter å ha tatt en runde i det store lokalet til Designa i Kombibygget på Raglamyr, vil vi heller kalle dette en interiørbutikk der du kan kjøpe det meste til hjemmet ditt.

Her finner du et stort utvalg av møbler, lamper, garderobe, vaskerom og baderomsmøbler. Og ikke minst fancy kjøkkenutstillinger med de aller siste modellene fra den danske kjøkken- leverandøren. Til og med serviset og alt kjøkkentilbehøret er til salgs. Interiørvarene kommer fra skandinaviske og nederlandske leverandører som Nordal, HK-Living, Hübsch og Zuiver.

– Det kjekke med å spasere rundt i vår butikk, er å jo at alt er til salgs. Du kan med andre ord skape de samme miljøene du finner her hjemme hos deg selv, sier kjøkkenkonsulent ved Designa Kjersti Losnegård.

Mørkt tre tilbake

Det er ingen tvil om at det fremdeles er kjøkkenet som spiller hovedrollen hos Designa. For tiden preges trendene av tre i ulike varianter. Gjerne i kombinasjon med fronter i ulike matte farger. De har blant annet en utstilling av et kjøkken i røykt eik. Det mørke kjøkkenet som hadde glidd rett inn i Mad Man-serien, tar seg lekkert sammen med en eksklusiv benkeplate i stein fra Skattkjær og i kombinasjon med moderne fronter i linoleum.

– Vi selger også mange svarte kjøkken i ulike materialer. Mens vi noen år har sett at folk har ønsket grepsløse skap, er nå håndtakene tilbake. Gjerne i eksklusive materialer som skinn og messing, sier Losnegård som leverer kjøkken til boligprosjektene til Berge Sag, Odd Hansen og H.J. Rasmussen.

Instagram viktig

Det er snart ett år siden at eier og daglig leder Roy Olsen tok med seg staben og flyttet Designa inn i første etasje i Kombibygget på Raglamyr i Haugesund. Da hadde de vært i Berg-bygget på Raglamyr siden starten i 2010. I Kombibygget er de i godt selskap sammen med to andre kjøkkenleverandører, noe som absolutt er positivt både for dem og kundene.

– Å ligge i en klynge sammen med andre bu- tikker i samme bransje gir fordeler for oss alle. Samtidig skjerper det oss til å spisse konseptet og ville skille oss ut. Og vårt interiørkonsept er nok en slik fordel for oss, tror Losnegård som ofte opplever at folk tar turen fra Stavanger for å besøke butikken deres.

– Det tror vi blant annet skyldes profilen vår på Instagram der vi har samarbeid med Sonja Olsen (@sonja-olsen) som jevnlig deler inspirerende bilder og setter oss på kartet. Noe som har gitt oss mange nye følgere og kunder, smiler hun.