Annonse

Alle som har en bolig å ta vare på, har nok som meg erfart at da har en alltid noe å gjøre på. Enten det dreier seg om vedlikehold, oppussing eller husarbeid. Og når det gjelder husarbeid, har jeg innimellom følelsen av at det aldri tar slutt. Det er egentlig bare en sirkel av de samme aktivitetene – støvsuging, vasking av gulv, vasking av klær, brette klær, legge på plass klær, inn og ut av oppvaskmaskinen, sortering av boss og rydding i skuffer og skap. 

Listen over aktiviteter kunne nok vært enda lengre. Det kunne for eksempel stått stryking av klær og vasking av vinduer, men det skjer så sjelden hjemme hos oss at det er ingen vits i å nevne. 

Som administrerende direktør ser jeg nødvendigheten av å stramme til delegeringen av de ulike gjøremålene slik at jobbene blir spredt rettferdig på alle husets medlemmer – deriblant tre unge menn på 16, 18 og 21 år. Og for å treffe målgruppen er jeg klar for å ta nye spennende innsalgsmetoder i bruk: Jeg blir digital! 

Jeg har nemlig funnet ut at husets yngste beboere tar bedre i mot beskjeder om de blir gitt på sosiale medier. Så nå publiserer jeg 

stadig spennende utfordringer i familiens gruppe på Messenger – flatterende pakket inn i et lystig reklamespråk. 

«Hvem blir førstemann til å støvsuge alle gulvene i løpet av dagen og kan innkassere energidrikken jeg har satt i kjøleskapet?»

«Førstemann som melder seg til kostejobb i garasjen, kan glede seg over egen privatsjåfør i helgen!»

«Liker du også at det dufter nyvasket på badet? Vask alle badets overflater med dette nye vaskemiddelet jeg har kjøpt og du er samtidig garantert å få badet for deg selv i 2 timer i løpet av helgen»

Og nå sist denne jeg er veldig spent på:

«Lyst på en ekstra julegave? I år deles det ut en ekstra julegave til den under 21 år som har utført flest huslige sysler i løpet av de tre neste ukene»

God fornøyelse med et magasin fullstappet av juleinspirasjon – akkurat hva vi trenger for tiden! 

Liv Alsaker Sande, redaktør

Annonse