• Norema + Power = Sant
  • Norema + Power = Sant
  • Norema + Power = Sant

Norema + Power = Sant

Når du skal planlegge nytt kjøkken er det mye som skal tenkes på. Kjøkkenet er ikke lenger bare et rom hvor du laget mat. Det har etter hvert utviklet seg til å bli et "altmulig rom" - en arbeidsplass der ungene leker og gjør lekser, og et brukskomfort for hele familien. Derfor er det viktig at kjøkkenet tilpasses alle, og at man legger til rette for dette når man kjøper nytt. 

Power på Raglamyr kan hjelpe deg med dette. Elektronikkbutikken som nylig byttet navn fra Expert, men nå også markedsfører og selger kjøkken i samarbeid med en av landets beste kjøkkenleverandører, Norema.
– Tenk deg å få ditt drømmekjøkken 40 % billigere enn tilsvarende kjøkken fra andre tradisjonelle forhandlere. Det kan du få hos oss, sier butikksjef i Power på Raglamyr, Roger Engedal.
Det var for et år siden Power på Raglamyr (den gang under navnet Expert) forente elektronikk og salg av kjøkken, med felles lokaler, markedsføring. Samtidig lanserte de også sin egen kjøkkenserie, Norema Urban Collection.
– Dette er et meget trendy kvalitetskjøkken til en svært god pris. Alle kjøkken fra kolleksjonen er flatpakket noe som gjør både produksjon og frakt rimeligere. Da blir det billigere for oss og billigere for kunden, sier Engedal. Han kan fortelle at butikken har hatt stor suksess siden oppstarten med godt salg og fornøyde kunder.
– Vi har kun hatt positive tilbakemeldinger fra kunder som velger blant våre kjøkkenmodeller og vårt brede utvalg av hvitevarer, legger han til.
Engedal innrømmer at det var litt overraskende for noen kunder at butikken også kunne tilby kjøkkenløsninger. Det er vanlig at kjøkkenforhandlerne tilbyr hvitevarer, men ikke at en elektronikkbutikk tilbyr kjøkkenløsninger.
– Men slik er utviklingen i bransjen og vi har hatt knallsuksess med konseptet, forteller Engedal, som innrømmer at det er stor forskjell på å selge radio, TV og data, i forhold til kjøkkenløsninger.
– Det er mer omstendelig prosess å selge kjøkken enn elektriske apparater og duppeditter.
Men vi har tilegnet oss kunnskap og kompetanse som er nødvendig for å gi kunden den beste service. Vi har dyktige medarbeidere som kan faget, sier butikksjefen. Han er stolt over butikkens dyktige og engasjerte medarbeidere som har høy faglig kompetanse.
Norema har produsert kvalitetskjøkken i over 70 år. Dette har gjort Norema til et av de mest kjente merkevarene i det norske kjøkkenmarkedet. Power leverer alle sine kjøkken flatpakket, men ordner selvsagt med levering og montering dersom kunden ønsker det.
– Våre erfarne og dyktige fagfolk hjelper deg gjerne med å montere kjøkkenet og vi gir deg faste priser, sier Engedal, og legger til at Power gir 30 dagers returrett på kjøp, og 25  års garanti på alle bevegelige deler som hengslet, skuffesider, skinner osv.


Smart tegneverktøy
Geir Sørensen er avdelingssjef for kjøkkenavdelingen hos Power, og en av dem med lengst erfaring i bedriften. Han kan forteller at Power har et smart tegneverktøy (power.no) hvor du enkelt kan designe kjøkkenet ditt selv. – Her kan du tegne og trylle nesten som du selv vil, og det er enkelt for oss å ta forslagene opp på våre PC-er og gi direkte råd og veiledning mens du planlegger kjøkkenet ditt, sier Sørensen.


Power – bedre, større og noe helt nytt

Det er omtrent en måned siden at alle Expert-butikkene i landet skiftet navn til Power, så også elektronikk-butikken på Raglamyr.  

– Det er et helt nytt konsept som introduseres, og som har hatt knallsuksess i både Danmark og Finland. Skal vi måle etter en måneds drift, vil dette bli en knallsuksess også hos oss. Vi har økt både salget og besøk i butikken. Det er vi selvsagt svært glade for, og vi håper på en solid omsetningsvekst med det nye kjedenavnet, sier butikksjef Roger Engedal. Det er nemlig ikke bare navnet som er skiftet. Power er et helt annet konsept og framstår i en helt annen drakt enn Expert. Power tar helt nytt steg når det gjelder både butikkinnredning og eksponeringsløsninger. Kjeden har flere varer, et større varesortiment og har innført elektroniske priser. Alt skal gi kundene en bedre handleopplevelse. Prisene er knyttet opp til er robot som hele tiden en knyttet opp mot nettbutikkene og overvåker prisene til konkurrentene. – Det betyr at vi hele tiden kan justere prisene i henhold til laveste pris. Derfor også reklamen "Det er ikke du som skal finne laveste pris, det er vår oppgave å finne den til den, smiler Butikksjefen. - Noen av kundene våre kjenner til dette da vi hadde en slags snik-innføring av digitale skilt i fjor, men nå kan også de andre store endringene oppleves, legger han til.